středa 2. července 2008

Bejt součástí rodiny máš někdy tak trochu jako hrát kulec, Vinnie...

Co si budeme namlouvat: situace kolem druhé Mafie není právě růžová. Pomalu to bude rok, co jí distributor 2K Games ohlásil a současně publikoval první hrstku screenshotů a hlavně předrenderovaný teaser trailer. Co se od té doby změnilo? Takřka nic. Na oficiální stránce hry najdete ukázku soundtracku, dva tucty screenshotů a pak už jen diskuzní fórum, praskající ve švech pod náporem žadonění nedočkavých fanoušků. Kde jsou čtvrt roku staré obrázky z papírových magazínů? To se máme spokojit se scany v mizerné kvalitě?! A co takhle ukázku přímo z hraní? Mafia II je přeci ve vývoji již více než pět let! To opravdu není hráčské obci co ukázat? Koho zajímají o hře nic neříkající artworky z prvopočátku vývoje? Příště možná dostaneme původní návrhy loga hry... Prozatím doufejme, že za tím vším nestojí problémy s vývojem, jako například v případě podivínů z 3D Realms a jejich nechvalně proslulého Duke Nukem Forever, ale že jde jen o neschopnost marketingového oddělení.


Výsledek mé snahy se ukrývá pod pluskem napravo

Jak se říká, co si neuděláš sám, to nemáš. Proto se parta internetových nadšenců rozhodla vytvořit si svůj vlastní iluzorní svět této hry - vytvářejí obrázky, navrhují design přebalu, skládají montáže z uvolněných materiálů, nebo plodí všelijaká jiná "díla", která jim i svým souputníkům ono nekonečné čekání zpříjemní. Výsledek této snahy má různou kvalitu - od primitivních čmáranic v Malování, po takřka profesionální kompozice, vyvolávající svébytnou atmosféru. Ačkoliv nastávající potomek 2K Czech velmi pravděpodobně půjde jinou cestou, rozhodl jsem se k těmto lidem připojit a přispět svou troškou do mlýna. Snad se vám nástin mé představy bude líbit a snad se konečně někdo v Take Two zamyslí, jestli momentální informovanost hráčů odpovídá rozsahu této komunity a především dnes již enormní délce vývoje.

"Máš recht, Carle. A obávám se, Vinci, že dneska je to ‚někdy' a tys právě prosral svůj už tak žalostnej život..."
Bill - fiktivní postava z hry Mafia II

P.S.: Kresba je dílem grafiků pravděpodobně z Illusion Softworks, respektive 2K Czech. Jedná se o artwork, který byl pro veřejnost uvolněn 13. června tohoto roku prostřednictvím oficiální stránky hry. Autorská práva na ní vlastní společnost 2K Games. Mojí prací jsou dialogy a komiksová stylizace. Obrázek byl vytvořen pro nekomerční účely. Jména ani nástin děje nemají s příběhem hry samotné nic společného.

Žádné komentáře: