čtvrtek 5. června 2008

Úpadek blogu a jak z toho ven

Budu k sobě upřímný - můj blog skomírá. Nechuť psát, jiné zájmy, negativní vztah k závazkům, nedostatek energie a času. To jsou příčiny. Pokud mám být ještě sebekritičtější, ve svých článcích jsem několikrát tzv. vařil z vody. Ptáte se na řešení? Krádež. Ano, stránky jsem se rozhodl oživit prvkem převzatým odjinud, konkrétně z mnou velmi oblíbeného herního serveru Tiscali Games. Tam již nějaký ten pátek funguje rubrika nenápadného zevnějšku, avšak s o to větší informační hodnotou. Mluvím o tzv. SMSkách, které se krčí v malém rámečku na pravé straně webu. Admin sajty jd zde formou kratičkých zpráviček informuje o významných společenských událostech, o hudbě, kterou poslouchá, ale hlavně o dění v herním světě. Protože jsem si tuto rubriku oblíbil, rozhodl jsem se jí inspirovat a zavést ji i sem. Najdete zde informace ze stejných oblastí, jako v regulérních záznamech, jen bez zbytečného balastu.


Psát SMSky z telefonu je pro mne hotové utrpení, ale...

Hlavní rozdíl oproti TG bude v tom, že mé SMSky budou velmi často osobního charakteru. Dozvíte se zde, co dělám, čím žiji, čím občerstvuji své sluchové smysly, nad čím přemýšlím nebo co právě upoutalo moji pozornost. Rubriku jsem nazval "Telegraficky" a najdete jí pod mým stručným profilem a vyhledávacím políčkem rovněž v pravé časti layoutu. Aktualizace budou i několikrát za den a pokud budu mít k té které věci víc co říct, postaru napíšu klasický článek se vším všudy.

Každou takovou SMSku bude uvozovat ikonka, která rozlišuje, z jaké oblasti zpráva pochází. Ikonek jsem zavedl pět a ačkoliv jejich významu dozajista porozumíte, raději je zde podrobněji představím. Pokud se informace nebo můj názor vztahuje k filmovému dění, bude použit symbol filmové klapky. Pro hudbu pak nota. Všechny ostatní oblasti budou mít společný znak, a to komixovou bublinu. Můžete se zde setkat i se šipkami. Ta, která směřuje dolů, naznačuje, že se chystám někoho strhat, zkritizovat, pomluvit, pohanit, zdiskreditovat, urazit :-) - subjekt nebo osoba, o kterých se zde budu vyjadřovat, v mých očích klesly, resp. jejich akcie šly dle mého soudu prudce dolů. Šipka směřující nahoru zastupuje zvednutý palec a napovídá, že naopak hodlám někoho nebo něco pochválit, vyjádřit obdiv, podpořit nebo jen kamarádsky "poplácat po zádech". Pod každým tímto obrázkem se ukrývá titulek s údajem, kdy byla zpráva zveřejněna. Za většinou záznamů se pak vyskytuje symbol šipky směřující doprava. Ten pod sebou ukrývá odkaz na souvislosti.


Hledejte v pravém sloupci každé stránky na tomto blogu!

Rubrika je stále ve vývoji, a tak časem přibude archiv a vůbec nějaká organizační struktura, která v současnosti chybí. Nakonec bych rád zadoufal, že se na mne "vynálezce" tohoto skvělého nápadu nebude zlobit, ať už jde o autory TG či někoho úplně jiného.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Zdravím tě.
Promiň, že to píšu sem, ale nemohl bys mi poradit nějaký software na zjišťování specifikací DVD filmů (formát, titulky, audio, atd.), podobně jako to házíš na Lopuch.
Nějak nemůžu najít absolutně nic takovýho.
Díky za radu.

Tomáš

andrewz řekl(a)...

Tomáš: Mno, žádný univerzální nástroj neznám, ale jak ta data získávám ti samozřejmě můžu objasnit. Když si domů přinesu nějaký nový DVD film, aplikuji na něj několik programů. Jednak pro zjištění specifikací, jednak pro jistotu, že nemám vadný kus. První přichází na řadu většinou DVD Shrink, kde disk tzv. otevřu a když označím filmovou stopu, vidím jazyk a typ zvuků a titulků. Dále používám Power DVD, kde vlivem zkušeností zjistím, jestli jde o anamorfní obraz či nikoliv a jaký je poměr stran. Nakonec používám DVD Bitrate Viewer, který mi ukáže průměrný datový tok libovolné stopy i graf. Pokud chceš znát ještě větší podrobnosti, napiš mi mail.